Destination unknown.....



Livet skulle kunna liknas vid världens vägförbindelser.
Det finns allt ifrån flerfiliga motorvägar där man kan trycka gasen i botten, till små guppiga grusvägar där man får köra i snigelfart.
Det finns både upp-& nerförsbackar och vägar som korsar varandra.
På vissa av vägarna är det full trafik, ibland rent av trafikstockning, medans andra ligger öde.
Och många är de vägarna som man färdas på genom livet.
Och av alla dessa vägar att välja på, så tror jag, att många är vi som håller oss till en välbekant huvudled. Den vägen som vi känner till, den som vi kan utan & innan. Bara fortsätta rakt fram, inga konstigheter...
Av bekvämlighets skäl? Förmodligen...

MEN! Till slut kommer man till en korsning, ett vägskäl, där man måste välja:

- att antingen fortsätta den välbekanta huvudleden rakt fram
ELLER
- chansa och köra in på den där (än så länge) obekanta sidovägen

Denna gång bromsade jag in, tänkte efter, kände efter, och ja, jag svängde av den så välbekanta huvudleden.
Jag vet dock att den nya vägen kommer att gå parallellt med "min" huvudled, iallafall till en början, så helt vilse är jag inte. Än...
Jag vet att det förmodligen kommer att vara en lång väg att färdas på. En väg som förmodligen kommer att vara både krokig och full av uppförsbackar. Och jag har dessutom ingen aning om vart den leder, eller om det till och med visar sig vara en återvändsgränd jag till slut kommer till. Det återstår att se!
Nu har jag iallafall svängt av, och jag trycker ner gasen. Lite försiktigt till att börja med, och ja, det rör sig sakta framåt, längs den nya vägen...
Mot destination unknown.....

Följer ni med??





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ett foto är ett fryst ögonblick - ett ögonblick som kanske aldrig kommer igen...

Alla bilder på denna blogg är tagna utav mig (om inte annat anges) och skyddas utav upphovsrättslagen. Därmed är all kopiering och användning förbjuden utan min tillåtelse!
Är du/ni intresserade av någon bild är ni välkomna att kontakta mig!

RSS 2.0